Pages

Friday, December 3, 2010

3. desember: Listejul

 
Indisk juletre  

Desember er listetid. Julekortlister, julegavelister, handlelister og huskelister over alskens navlelo som må på plass før det blir ordentlig jul.

"Hver gang du bruker penger, avgir du en stemme til hva du vil ha mer av i verden," skriver lederen av Grønn Hverdag, Tone Granaas, i sin blogg.

Her er min liste over hva jeg trenger nå som det er jul:
1) Folka mine

Sånn. Plutselig ble alle de andre listene så mye enklere å skrive.


Juletreet over tok jeg bilde av i en landsby i fjellene i Maharashtra, like ved grensen til Madhya Pradesh, for sju år siden. Jeg liker det veldig godt, av veldig mange grunner. En gang skal jeg ta med folka mine dit. En ut-av-navlen-opplevelse.

(Med det samme jeg er i det indiske hjørnet: 12 Days of Christmas, re-worked Indian style. Enjoy!)

No comments:

Post a Comment