Pages

Friday, January 14, 2011

Don't break the chain


Don't break the chain calendar
 Jeg kom over denne linken for noen dager siden. Jerry Seinfeld henger visstnok opp en spesiell årskalender i januar hvert år. Hver dag han skriver nytt materiale, setter han et solid, rødt kryss. Etterhvert blir det en fin perlerad av kryss. Motivasjonen ligger i å ikke bryte kjeden. Å produsere noe hver dag. Ikke fordi alt må være så stort og så bra, men fordi rutinen man innarbeider gjør at man ikke trenger å grave fullt så dypt i skuffen når man en dag trenger en god idé.

Jeg skriver stort sett hver dag, det ligger liksom i kortene når man er frilansjournalist og ikke vil leve bare på havregrøt. Men jeg har også ting jeg vil gjøre mer av, og som lett blir skvist mellom diverse plikter. Kalenderen med røde kryss er min daglige lille huskelapp, for at det ikke skal bli for stor avstand mellom det å skape og det å produsere.

1 comment:

  1. Jeg har tro på å senke forventningene, ikke si at man skal være genial i alt man produserer for så får man jo ikke gjort noe. Og det er vel det du er inne på her.
    Jeg har altfor mange ganger endt med å låse meg fordi jeg ikke kunne leve opp til egne forventninger, og det er jo tross alt bedre å få gjort noe, enn å sitte der låst..

    ReplyDelete